چه تفاوتی بین ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی وجود دارد؟

 

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که دانش‌آموزان درباره امتحانات نهایی دارند، موضوع ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی است که عدم اطلاع از آن می‌تواند بر آینده تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر بگذارد. در این پست می‌خواهیم درباره تفاوت ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی صحبت کنیم:

آموزش و پرورش در سال گذشته اعلام کرد که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت تاثیر مستقیم 40 درصدی از امتحانات نهایی است. بر این اساس با توجه به اینکه به‌طور کلی دانش‌آموزان به دو دسته فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموزان دارای سابقه تحصیلی و فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان فاقد سابقه تحصیلی تقسیم می‌شوند، آن‌ها می‌توانند با ورود سامانه my.medu.ir نسبت به ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی خود اقدام کنند. دانش‌آموزان یا فارغ‌التحصیلانی که سابقه تحصیلی ندارند، مانند دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در شاخه فنی و حرفه‌ای و یا فارغ‌التحصیلانی که قبل از سال 84 درسشان تمام شده‌است برای بهره‌مندی از تاثیر 40درصدی، نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی دارند که می‌توانند در خرداد ماه امسال بر اساس شیوه‌نامه جدید ایجاد سابقه کنند. از طرف دیگر برای دانش‌آموزانی که دارای سابقه تحصیلی هستند ولی از نمرات خود راضی نیستند امکان بهبود نمرات دروس امتحان نهایی وجود دارد که می‌توانند از طریق ترمیم سابقه تحصیلی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

به طور کلی تمامی دانش‌آموزان نیاز به دانستن وضعیت خود نسبت به ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی دارند تا هم بتوانند از تاثیر 40 درصدی امتحانات نهایی بی‌بهره نمانند و هم رتبه مناسبی در کنکور سراسری بدست بیاورند.

سوالات متداول

1) کدام دانش‌آموزان نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی دارند؟ دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در شاخه فنی و حرفه‌ای و یا فارغ‌التحصیلانی که قبل از سال 84 درسشان تمام شده‌است.

2) کدام دانش‌آموزان نیاز به ترمیم سابقه تحصیلی دارند؟ برای دانش‌آموزانی که سابقه تحصیلی دارند ولی از نمرات خود راضی نیستند امکان بهبود نمرات دروس امتحان نهایی وجود دارد که می‌توانند از طریق ترمیم سابقه تحصیلی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

https://blog.monta.ir/wp-content/uploads/2023/05/adbb8b84e39ccc8e9aff6893add7ac8351873983-480p.mp4

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا