بسته کمک آموزشی چیست؟

بسته کمک آموزشی چیست؟

بسته های آموزشی منتا به عنوان یک ابزار آنلاین و کاربردی مجموعه‌ای از امکانات آموزشی را در اختیار شما می‌گذارد که مسیرتحصیلی پر بازدهی را نسبت به قبل تجربه کنید. این بسته ها دارای بخش‌هایی مانند: درسنامه، تمرین، خود آزمایی آنلاین، آزمون 360 درجه و شبیه‌ساز کنکور هستند که دستیابی به محتوای آموزشی ارزشمند را برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف فراهم می‌کنند.

هدف عمده بسته های کمک آموزشی این است که همه دانش آموزان با هر توان مالی از نقاط مختلف بتوانند به یک محتوای آموزشی ارزشمند دسترسی داشته باشند.

✳️ بسته کمک آموزشی جایگزین معلم خصوصی

اگر برنامه تحصیلی دانش‌آموز در مدرسه به درستی اجرا نشود این امکان وجود دارد که او مطالب را به درستی یاد نگیرد. همچنین اگر والدین دانش‌آموز بخواهند برای دروسی که در آن ضعیف است معلم خصوصی بگیرند، برای آن‌ها هزینه زیادی خواهد داشت.

بنابراین انتخاب یک بسته کمک آموزشی کامل می‌تواند ایزار مناسبی برای برطرف کردن نقاط ضعف دانش‌آموز باشد.

عمدتا در بسته‌های دانش‌آموزی موجود امکاناتی وجود دارد که دانش‌آموزان بتواند با توجه به مباحث خوانده شده در یک آزمون شرکت کند. در صورتی که شاید در کلاس‌های خصوصی و حتی عمومی این امکان وجود ندارد که دبیر از دانش‌آموز امتحان شخصی‌سازی شده بگیرد.

✳️ بسته کمک‌آموزشی شامل چه امکاناتی است؟

هر بسته کمک آموزشی شامل امکاناتی است که دانش‌آموز بتواند دروس ارائه شده توسط معلمان را به خوبی یاد بگیرد و بتواند سوال‌های پیشرفته‌تر را حل کند. البته این بسته‌ها می‌تواند در کنار آموزش معلم کارآمدتر باشد. در ادامه به بررسی دقیق امکانات بسته‌های کمک آموزشی خواهیم پرداخت.

1) درسنامه

یکی از مهمترین بخش‌های بسته‌ آموزشی منتا قسمت درسنامه ا‌ست. دانش‌آموزان به کمک این درسنامه‌ها در  سریع‌ترین زمان ممکن به محتوای درسی مورد نیازشان دسترسی پیدا می‌کنند. در کنار بخشی از درسنامه‌های این بسته‌ها، تعدادی ویدئو‌های آموزشی هم وجود دارد که توسط اساتید باتجربه کشور جهت یادگیری بهتر بچه‌ها تهیه شده است.

2) تمرین

برای تسلط کامل بر مباحث درسی علاوه بر مطالعه نیاز به حل تمرینات سطح‌بندی شده و مشاهده انواع سوالات تستی و تشریحی است. تمرینات بسته های آموزشی منتا به سه سطح آموزشی، تسلط و تثبیت دسته‌بندی می‌شوند که دانش‌آموزان می‌توانند با حل‌کردن سوالات ساده و دشوار، آمادگی کاملی برای شرکت در آزمون‌ها پیدا کنند.

3) خود آزمایی آنلاین

دانش‌آموزان به کمک این بخش می‌توانند از هر مبحثی که مطالعه کردند آزمون بسازند و علاوه بر مشخص‌کردن زمان امتحان و تعداد سوالات ساده و دشوار، مرجع آن‌ها را هم مشخص کنند. به عنوان مثال می‌توانند آزمون خود را از سوالات سنجش یا کنکور سراسری طراحی کنند. به علاوه بعد از هر آزمون، گزارش کاملی از عملکرد دانش‌آموزان به صورت آنلاین یا چاپی در اختیارشان قرار می‌گیرد که به بررسی روند درسی آن‌ها کمک می‌کند.

4) آزمون 360 درجه

این بخش از بسته‌ های آموزشی منتا به دانش‌آموزان کمک می‌کند که بر اساس پاسخ‌های غلط آزمون قبلی، امتحان جدیدی طراحی کنند که کاملا شخصی‌سازی شده است. با استفاده از این ویژگی، دانش‌آموزان  هدفمندتر در امتحانات شرکت می‌کنند و از هیچ سوالی به سادگی نمی‌گذرند. این کار که باعث تسلط کامل آن‌ها بر مباحث درسی می‌شود.

5) شبیه‌ساز کنکور

در این بخش از بسته‌ها که فقط مخصوص دانش‌آموزان پایه دوازدهم است، امکان طراحی آزمون‌هایی کاملا شبیه کنکور سراسری برای آن‌ها فراهم است. در واقع داوطلب‌ها فرصت دارند که قبل از جلسه کنکور، به صورت نامحدود خودشان را در این آزمون‌های شبیه‌ساز محک بزنند و با آمادگی کامل کنکور بدهند.

یکی از مشکلاتی که به وسیله بسته‌های کمک آموزشی حل شده، امکان برگزاری آزمون برای هر درس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

✳️ بسته‌های کمک آموزشی چقدر موثر هستند؟

باید خاطر نشان کرد که بسته‌های آموزشی هیچ تداخلی با دروس مدرسه نخواهند داشت. فقط این امکان را به دانش آموز می‌دهند که به کمک روش‌های جدید مباحث آموزشی را یاد بگیرد. برای مثال در بسیاری بسته‌های آموزشی دوره ابتدایی نمونه سوال‌های دشوارتر برای قبولی در مدارس ویژه و تیزهوشان در نظر گرفته شده‌است.

✳️ قیمت بسته‌های کمک آموزشی

همانطور که می‌دانید هزینه کلاس‌های خصوصی و عمومی برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت دروس مهم بسیار گران قیمت است. از طرفی در دوره ابتدایی والدین می‌توانند با خرید یک بسته کمک آموزشی مقرون به صرفه مشکلات فرزند خود را حل کنند. بنابراین بسته‌های کمک آموزشی مناسب‌ترین و خوش قیمت‌ترین روش برای یادگیری دروس هستند.

✳️ مسیر پیشرفت تحصیلی

برای این‌که دانش‌آموز از درس خواندن خسته نشود و حتی در آن پیشرفت کند، نیاز است که یک برنامه درست برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین والدین باید روند درس خواندن فرزندشان را آسان‌تر کنند. 

تنبیه کردن دانش‌آموز برای نمره کم انگیزه او برای یادگیری را کاهش می‌دهد. پس به جای پافشاری باید روش آموزش کودک اصلاح شود.

سولات متداول
1- بسته های کمک آموزشی شامل چه بخشی‌هایی است؟
بسته‌های کمک آموزشی معمولا شامل سه بخش درسنامه، تمرین و آزمون هستند.
2- آیا دانش آموز باید فقط از بسته کمک آموزشی به جا کتاب استفاده کند؟
خیر، بسته های کمک آموزشی به عنوان یک بسته تکمیلی در کنار کتاب کاربرد داشته و برای یادگیری مباحث پیشرفته استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط
1- مزایای بسته های کمک آموزشی برای دانش آموزان دوره ابتدایی

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا