جمع بندی کنکور و تکنیک های دوران جمع بندی

جمع بندی کنکور و تکنیک های دوران جمع بندی

جمع بندی کنکور در یکی دو ماه مانده به کنکور، یکی از مهم‌ترین مراحل ماراتن درس خواندن برای کنکور است. منتا بهترین روش جمع بندی کنکور را در ادامه معرفی می‌کند.

کنکوری درس خواندن یک فرایند بلند مدت است که هر مرحله از آن روش خاص خود را دارد. یکی از با اهمیت‌ترین مراحل درس خواندن برای این آزمون سرنوشت‌ساز و در واقعا آخرین مرحله آن، جمع بندی کنکور است. جمع بندی کنکور آن‌قدر اهمیت دارد که می‌تواند رتبه شما را تا حد زیادی جا به جا کند و بهبود دهد. در واقع می‌توان گفت کنکوری‌ای که وضعیت متوسطی در درس‌ها دارد و به شیوه عالی جمع بندی می‌کند، نتیجه بسیار بهتری نسبت به کسی می‌گیرد که عالی درس خوانده و جمع بندی را جدی نمی‌گیرد. در ادامه همراه منتا باشید تا همه چیز را درباره روش جمع بندی کنکور توضیح بدهیم.

چه زمانی جمع بندی کنکور را شروع کنم؟

بهترین زمان برای شروع جمع بندی کنکور، یک ماه مانده به کنکور است. شما باید تا پیش از این زمان، مطالعه و تسلط روی مباحث را تمام کرده باشید. یک ماه آخر را به روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم به جمع بندی و مرور درس‌ها و تسلط بپردازید.

بهترین روش جمع بندی برای کنکور چیست؟

بهترین روش برای جمع بندی کنکور، جمع بندی سه روز یکبار است. به کمک این روش می‌توانید جلسه کنکور را شبیه‌سازی کنید تا برای اتفاق‌های پیش بینی نشده آماده‌تر باشید. نقاط قوت و ضعف درسی خود را پیدا کنید. با سوال‌های کنکور و سطح آزمون آشنا شوید و در نهایت تمام درس‌ها را یک بار مرور کنید.

چطور روش سه روز یکبار را انجام بدهیم؟

روش جمع بندی سه روز یکبار به این شکل است که باید یک ماه باقی‌مانده تا کنکور را به بازه‌های سه روزه تقسیم کنید. حالا هر بازه سه روزه را به این شکل برنامه ریزی کنید: روز اول یکی از کنکورهای سال‌های گذشته را انتخاب کنید و درست مشابه جلسه کنکور، از خود آزمون بگیرید. روی صندلی بنشینید، زمان بگیرید، سوالات را مشابه زمان کنکور حل کنید و در نهایت درصد بگیرید.

بعد از پایان شبیه سازی کنکور، سوال‌ها را تحلیل کنید و به سه دسته تقسیم کنید. سوالاتی که درست پاسخ دادید، سوالاتی که اشتباه پاسخ دادید و سوالاتی که پاسخ ندادید.

  • سوالات درست مباحثی هستند که نقطه قوت شما است، این مباحث را سریع مرور کنید.
  • سوال‌هایی که غلط پاسخ دادید مباحثی است که درست به آن‌ها مسلط نشدید، پس این مباحث را درست و عمیق بخوانید.
  • برای سوالاتی که پاسخی به آن‌ها ندادید باید دقیق‌تر تصمیم بگیرید. این سوال‌ها احتمالا مربوط به موضوعاتی می‌شوند که اصلا آن‌ها را نخواندید. اگر حجم این مباحث زیاد هستند، باید با اولویت نسبت به موضوعات مهم‌تر و تست خیزتر، آن‌ها را مطالعه و تمرین کنید و برای آن‌ها تست هم حل کنید.

یک دفتر یا کلاسور انتخاب کنید و برای هر درس چند صفحه در نظر بگیرید. حالا نکات و مواردی که بعد از هر بار جمع بندی سه روز یکبار از هر درس یاد می‌گیرید و می‌خواهید مجدد مرور کنید در آن یادداشت کنید. این کلاسور ارزیابی به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات مهم یا مواردی که در آن‌ها اشکال دارید، به سرعت مرور کنید.

بعد از پایان این فرآیند، دو و نیم روز باقی‌مانده را به مرور درس‌ها اختصاص بدهید. در روش جمع بندی سه روز یکبار ، بعد از پایان هر آزمون، پنج نیم روز فرصت دارید تا درس‌ها را مرور کنید. هر نصف روز را برای مرور یک درس عمومی و یک درس اختصاصی بگذارید. خلاصه‌ها و یادداشت‌های‌تان را مرور کنید، درسنامه‌ها را ببینید تا به تسلط در آن درس برسید.

یادتان باشد در این روش حتما روزانه تا ۴ ساعت برای درس‌های عمومی وقت بگذارید.

این روش را هر ۳ روز تکرار کنید و جمعه را در آزمون آزمایشی که از قبل ثبت نام کردید، شرکت کنید.

با انجام این روش بعد از چند بار متوجه خواهید شد که سرعت عمل شما در تست زدن افزایش پیدا کرده است. به نشستن طولانی مدت برای جلسه کنکور عادت می‌کنید و آمادگی زیادی برای کنکور پیدا خواهید کرد.

نکات پایانی درباره جمع بندی به روش سه روز یکبار

هدف دوران جمع بندی و اجرای شیوه جمیع بندی سه روز یکبار تثبیت و تسلط آموخته‌ها است؛ نه یادگیری موضوعات جدید. پس در این بازه، مباحث جدید نخوانید.

در دوران جمع بندی کنکور تمام شرایط برگزاری آزمون را شبیه سازی کنید، از ساعت برگزاری گرفته تا شرایط نشستن، آزمون دادن با مداد و طبق زمان مشخص و… این موضوع باعث می‌شود که در روز کنکور نگرانی و استرس کمتری داشته باشید.

در این بازه، زمان محدودی باقی مانده است، پس باید از این زمان به بهترین شکل استفاده کنید. اولویت روی مرور مباحث خوانده شده و رسیدن به تسلط کامل است. در نهایت اگر زمان داشتید، برای درس‌هایی که نخواندید برنامه ریزی کنید تا مباحث تست خیز و مهم را بخوانید.

زدن تست‌های مجموعه‌ای، بیشتر از سنجش، بُعد آموزشی دارد. این آزمون باعث می‌شود تا بتوانید برنامه مرور و مطالعه دو و نیم روز آینده را مشخص کنید و بهتر از وقتتان استفاده کنید.

با انجام روش جمع بندی سه روز یکبار، می‌توانید درصدهای بیشتری در هر درس کسب کنید و در نهایت در جلسه کنکور موفق‌تر عمل کنید.

شما جمع بندی کنکور را با چه روشی انجام می‌دهید؟ به نظر شما این روش چقدر در بهبود نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد؟ در بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران منتا در ارتباط باشید.

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا