تاثیر بسته های آموزشی در قبولی مدارس تیزهوشان چقدر است؟

تاثیر بسته های آموزشی در قبولی مدارس تیزهوشان چقدر است؟

آزمون تیزهوشان یکی از دغدغه های والدین و دانش آموزان پایه نهم است که می‌خواهند در مدارس سمپاد و تیزهوشان تحصیل کنند تا احتمال قبولی بیشتری را در کنکور برای تحصیل در رشته دلخواهشان در یک دانشگاه معتبر و خوب داشته باشند.

طبق آمار منتشر شده از کنکور سال های اخیر، حدود ۷۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی دانش‌آموزان مدارس سمپاد هستند، سهم غیردولتی‌ها ۱۴ درصد و نمونه دولتی‌ها ۱۳ درصد بوده است.

بنابراین آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داوطلبان بسیاری از سراسر ایران دارد که رقابت را بسیار دشوار می کند. همانطور که می دانید و احتمالا تا الان تجربه کرده اید برای رسیدن به اهدافتان راه های زیادی وجود دارد اما فردی موفق تر است که راه بهتر و سریعتر را برای رسیدن به آنها پیدا کند. پشتکار بالا و مطالعه زیاد کمک زیادی به قبولی در آزمون تیزهوشان می کند اما به علت سطح رقابت بالا و شیوه طرح سوالات آزمون اینها به تنهایی کافی نیستند. در این مقاله به راه های موفقیت در آزمون تیزهوشان و تاثیر کلاس های تیزهوشان می‌پردازیم.

❇️ مدارس تیزهوشان و یا سمپاد چیست؟

برای اولین بار دو مرکز تحت عنوان تیزهوشان در سال 1355 توسط دکتر برومند و زیر نظر مستقیم کارشناسان آموزشی آمریکایی با هدف کشف استعداد و پرورش خلاقیت دانش‌آموزانی که توانایی بالای هوشی دارند، تاسیس شد و این دو مرکز از انقلاب 1357 تا سال 1366 با نام مرکز دخترانه علامه حلی و مرکز پسرانه شهید اژه‌ای زیر نظر دفتر کودکان استثنایی فعالیت می کردند و از سال ۱۳۶۶ بود که این نوع مدارس جایگاه مستحکم تری را کسب کردند و به عنوان سازمان سمپاد به آموزش و پرورش پیوستند. از آن زمان مدارس تیزهوشان پسرانه تهران را به نام مدارس علامه حلی و مدارس تیزهوشان دخترانه تهران را فرزانگان نامیدند. از آنجایی که بسیاری از فارغ التحصیلان مدارس سمپاد در دانشگاه‌های واقع در تهران و در رشته‌های مهندسی پذیرفته می‌شدند، مدارس تیزهوشان محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد.

با این وجود تاکنون تغییرات زیادی در روند پذیرش مدارس تیزهوشان و سمپاد انجام شده، اما به طور کلی نحوه آموزش و مدیریت این مدارس با مدارس عادی بسیار تفاوت دارد. چراکه مدارس سمپاد از سطح علمی بالاتری برخوردار است و منجر به افزایش توانایی دانش آموزان برای دروس مختلف و همچنین پرورش خلاقیتشان می‌شود و برای ورود به این مدارس در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم آزمون ورودی سراسری برگزار می‌شود که برای اطلاع از شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان در سال ۱۴۰۰ پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.

❇️ برنامه‌ریزی برای قبولی مدارس تیزهوشان

برنامه‌ریزی برای قبولی مدارس تیزهوشان

هر فردی برنامه مختص به خودش را دارد و باید طبق شرایط خود برنامه ریزی کند. برنامه‌ریزی برای قبولی در مدارس تیزهوشان نیازمند هدف‌گذاری دقیق بوده و دانش‌آموز می‌بایست بهترین قدم‌ها را در این برنامه‌ریزی بردارند.

انتخاب یک بسته کمک آموزشی مناسب برای آمادگی تیزهوشان حتما به موارد زیر دقت کنید.

  1. حتما بسته آموزشی را انتخاب کنید که آنلاین باشد. چرا که شما قادر خواهید بود از هر نقطه‌ای از ایران به مطالب آموزشی دسترسی داشته باشید.
  2. بسته‌‌ آموزشی تیزهوشان باید دارای پشتیبانی مناسب باشد تا در صورت بروز مشکل دانش‌آموز بتواند راهنمایی لازم را از مشاورین دریافت کند.
  3. در کنار درسنامه می‌بایست ویدیوهای آموزشی در اختیار دانش‌آموز قرار بگیرد.
  4. تجربه اساتید دوره مهم‌ترین پارامتر تصمیم گیری درباره خرید بسته های کمک آموزشی مناسب آزمون ورودی مدارس سمپاد است.
  5. استفاده از بانک سوالات و نمونه سوالات استاندارد و کافی از دیگر خصوصیات خوب یک بسته کمک آموزشی است.
  6. برگزاری آزمون‌های آموزشی، میان‌دوره و جمع‌بندی لازمه قبولی مدارس تیزهوشان و سمپاد است.
  7. کادر مشاوره مسلط به فضای آموزشی برای راهنمایی دقیق دانش‌آموزان
  8. ارائه مطالب پیشرفته و دشوار برای قبولی مدارس تیزهوشان

❇️ بخش های مختلف آزمون تیزهوشان

آزمون مدارس تیزهوشان برای آزمون ورودی پایه نهم به دهم نیز شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش است. به همین منظور مطالعه کامل و مهارت یافتن در جواب به این گونه سوالات برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان امری ضروری است.

۱- سوالات استعداد تحلیلی یا هوش

سوالات استعداد تحلیلی یا هوش، سوالاتی چهار گزینه ای بوده و به منظور سنجش میزان هوش و توانایی دانش آموز در تحلیل ، طبقه بندی و ریشه یابی مسائل می باشد. این سوالات از مطالب و مباحث گوناگونی طرح می شود و به همین دلیل صرفا مبتنی بر محتویات کتاب های درسی نیست.

به همین منظور مطالعه کتب درسی نمی تواند قبولی در این آزمون را تضمین نماید و دانش آموزان می بایست با مطالعه منابع دیگری اعم از بهترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی سال های گذشته، خود را برای استعداد تحلیلی یا سوالات هوش آماده نمایند.

۲- سوالات استعداد تحصیلی مربوط دروس

این سوالات صرفا در آزمون ورودی تیزهوشان پایه نهم به دهم وجود دارد. در آزمون ورودی خود این نوع سوال را نخواهند داشت. این سوال‌ها از مطالب کتاب‌های درسی سال نهم و هشتم طرح می‌شود.

توصیه ما به متقاضیان شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم مدارس تیزهوشان خواندن تمامی مطالب موجود در کتاب‌های درسی پایه هشتم و نهم اعم از مطالب بخش مطالعه آزاد است. همچنین مطالعه سوالات تیزهوشان سال‌های گذشته نیز در این امر تاثیر گذار است.

❇️ استفاده از بسته های کمک آموزشی برای قبولی مدارس تیزهوشان

بسته های کمک آموزشی برای قبولی مدارس تیزهوشان بسیار اثربخش هستند. در این بسته‌ها به دلیل وجود سوالات با درجه سختی متفاوت درس را یاد می‌گیرند. سپس برای تثبیت بیشتر مباحث در ذهن دانش‌آموزان، تست‌ها و تمرین‌های پیچیده‌تر به آن‌ها داده می‌شود. بخش سوم که بیش از دو بخش پیش دارای اهمیت است و تمارین پیچیده در آن وجود دارد بخش تسلط است که مناسب دانش‌آموزانی است که بخش قبل را به خوبی پشت سر گذاشته و برای تست‌ها و سوال‌های پیشرفته آماده شده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

سخن پایانی
توجه داشته باشید که دانش‌آموزی که می‌خواهند در در آزمون تیزهوشان شرکت کنند تفاوتی با دانش‌آموز نیازمند تلاش ندارند. آن‌ها فقط با تیپ سوالات پیچیده آشنایی پیدا کرده و روش حل آن را یاد گرفته‌اند. بنابراین اگر قصد دارید فرزند خود را در مسیر پیشرفت تحصیلی قرار دهید کافیست راه را برای او آسان‌تر کنید.

سوالات متداول
۱- بسته‌ های کمک آموزشی چگونه به قبولی در تیزهوشان کمک می‌کند؟
بسته های کمک آموزشی شامل درسنامه، ویدیوهای آموزشی، تمرین و آزمون هستند که دانش‌آموزان را برای یادگیری مباحث پیشرفته تحصیلی آماده می‌کنند.
۲- حل تمرین چه تاثیری در روند یادگیری سوالات تیزهوشان دارد؟
بسته های کمک آموزشی برای قبولی مدارس تیزهوشان بسیار اثربخش هستند. در این بسته‌ها به دلیل وجود سوالات با درجه سختی متفاوت درس را یاد می‌گیرند.

مقالات مرتبط
1- مزایای بسته کمک آموزشی برای دانش آموزان دوره متوسطه اول

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
1 دیدگاه
طاها اکرمی

سلام و وقت بخیر .
واقعا از منتا ممنونم چون من به خاطر بانک سوال و بسته های آموزشی که در بانک سوالات بود و با آزمون های مرحله به مرحله ای که در پایه هشتم و نهم در منتا دادم باعث شد که بتوانم در آزمون نهم به دهم تیزهوشان علامه حلی هشت رشته تجربی قبول بشوم.
مرسی منتا …❤️

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا