آیا بسته آموزشی جایگزین مناسبی برای معلم خصوصی است؟

آیا بسته آموزشی جایگزین مناسبی برای معلم خصوصی است؟

این روز‌ها بسیاری دانش‌آموزان برای یادگیری مطالب درسی و مباحث پیشرفته علمی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این روش‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا برای شرکت در آموز‌های ورودی مدارس نمونه و تیزهوشان آماده شوند.
در چند سال اخیر تغییر در سیستم نظام آموزشی و منابع درسی از دبستان تا دبیرستان دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها را دچار نگرانی و سردرگمی های زیادی کرده‌است. سوال اکثر والدین این است که برای پیشرفت تحصیلی فرزند خود کدام روش بهتر است؟!

در این مقاله قصد داریم تا دو روش استفاده از بسته‌های آموزشی و معلم خصوصی را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

✳️ استفاده از تکنولوژی در آموزش

همه ما می‌دانیم که خواندن کتاب‌های درسی و کمک‌درسی کمی برای دانش‌آموز خسته‌کننده است. حال اگر این کتاب‌‌ها با ویدیوهای آموزشی همراه شود، برای دانش‌آموز جذاب‌تر خواهد بود. در بسته های کمک آموزشی ترکیب آموزش با تکنولوژی مختلفی چون هوش مصنوعی، ویدیوهای آموزشی و… باعث شده که دانش‌آموز مبحث را به درستی یاد بگیرد و با توجه به آزمون‌هایی که از او گرفته می‌شود نقاط ضعف خود را شناسایی کند.

✳️ آسانی کار با بسته‌های کمک آموزشی

با توجه به زمان کم اساتید و درخواست زیاد تدریس ممکن است، استادی مجبور شود دو جلسه آموزشی را به صورت یکجا برگزار کند. این مساله باعث می‌شود که به دلیل حجم بالا مطالب آموزشی، دانش‌آموز را کمی سردرگم کند. البته ناگفته نماند بسیاری از اساتید نحوه تدریس خوبی داشته که یادگیری مباحث را آسان می‌کند.

✳️ قیمت مناسب

همانطور که گفته شد قیمت بسته‌ های کمک آموزش دوره متوسطه اول به نسبت معلم خصوصی و کلاس‌های آنلاین کمتر است. دلیل کمتر بودن هزینه بسته‌های آموزشی این است که دانش‌آموز به جای خریدن کتاب‌‌های درسی یک کتاب هوشمند دریافت می‌کنید که علاوه بر ویدیو‌های کمک آموزشی با تمرین و آزمون همراه است.

✳️ روش میکرولرنینگ

بسته‌ های کمک آموزشی دوره متوسطه اول مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین و هوشمند را جهت پیشرفت تحصیلی و رفع اشکال مفید و موثر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. این ابزارها شامل تعداد زیادی ویدئوی آموزشی، درسنامه، تمرین و آزمون است و در قالب یک پنل آنلاین به هر دانش‌آموز ارائه می‌شود. آموزش در بسته‌های دانش‌آموزی بر پایه روش میکرولرنینگ است؛ یعنی مطالب درسی به‌صورتی تقسیم‌بندی و خرد شده‌اند که آموزش و حل تمرین‌های هیچ مبحثی بیش از 1 ساعت طول نکشد. به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند با خیال راحت سطح تحصیلی خود را ارتقا داده و به اهدافشان نزدیک‌تر شوند. این بسته‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و به‌صورت هوشمند تمامی اشکالات درسی دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند.

✳️ دسترسی به مطالب کتاب

یکی دیگر از تفاوت‌های بسته های کمک آموزشی دوره اول متوسطه دسترسی کامل به درسنامه‌های کتاب و مطالب پیشرفته است. یک بسته کمک آموزشی خوب علاوه بر درسنامه‌های کامل می‌بایست مطالب پیش‌نیاز امتحان ورودی در مدارس نمونه و تیزهوشان را فراهم کند. همچنین در کنار درسنامه‌های کتاب، ویدیوهای کمک آموزشی می‌تواند در یادگیری مباحث موثر باشد.

✳️ حل سوالات و تمرین های بیشتر

برای دانش آموزانی که می خواهند بیشتر از سوالات کتاب نمونه سوال داشته باشند استفاده از بسته‌های کمک آموزشی می‌تواند بسیار موثر باشد. یکی از تفاوت‌های بسته های کمک آموزشی متوسطه اول با معلم خصوصی استفاده از تمرین‌های طبقه‌بندی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

✳️ حل سوالات تستی و تکنیک های تست زنی

دانش‌آموز اگر بخواهد در کلاس‌های خصوصی تیزهوشان شرکت کنند در حل تمرین و سوالات تستی مربوط به تیزهوشان محدودیت زمانی خواهند داشت. بنابراین باید برای جلسه حل تمرین به استاد خود مبلغی را پرداخت کنند.

اما در بسته‌های کمک آموزشی دوره متوسطه اول برای این دانش‌آموزان با توجه به سطح علمی آن‌ها سوالاتی در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند با صرف زمان و هزینه کمتر به نتیجه موردنظر خود در این آزمون‌ها برسند.

✳️ نداشتن محدودیت تکرار

دانش آموزان می تواند هر تعداد باری که می خواهد یک مطلب را مطالعه کنند تا آن را کاملا یاد بگیرند و نکته مهم‌تر اینکه این بسته 24 ساعته در اختیار دانش آموز است تا هر زمانی که بخواهند از آن استفاده کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به زمان امتحانات مختلفی که دارند از بسته اختصاصی مربوط به آن استفاده کنند در آزمون‌ها نتیجه دلخواه خود را بگیرند.

✳️ کتاب در کنار فیلم های آموزشی

مشکل بیشتر دانش‌آموزان این است که خواندن درسنامه‌های کتاب‌های کمک درسی کمی سخت و کسل‌کننده است. به همین دلیل در بسته‌ های آموزشی ویدیو‌‌ها را در کنار جزوه‌ قرار می‌دهند تا درک مطلب برای دانش‌آموز آسان شود.

✳️ دسترسی آسان به مطالب آموزشی

با توجه به تفاوت‌های مطرح شده یکی از تفاوت بسته‌های کمک آموزشی، دسترسی آسان از نقطه‌ای است. بنابراین با داشتن اینترنت از هرجای ایران می‌توان به این مدل بسته‌های درسی دسترسی داشت.

✳️ هزینه بسیار کم به نسبت کتاب

اگر دانش‌آموزان بخواهند تمامی کتاب‌های آموزشی مورد نیاز خود را تهیه کنند هزینه چند میلیون تومانی باید برای آن‌ها پرداخت کنند. بنابراین این خرید این کتاب‌ها به نسبت هزینه بسته‌های کمک درسی مقرون به‌ صرفه نخواهد بود.

سولات متداول
1- آیا با خرید بسته کمک آموزشی دیگر نیازی به کتاب کمک آموزشی نیست؟
در صورتی که بسته کمک آموزشی شامل درسنامه، تمرین و آزمون باشد دانش‌آموز دیگر نیازی به کتاب کمک درسی نخواهد داشت.
2- روش میکرولرنینگ در بسته های کمک آموزشی چیست؟
با این روش مطالب آموزشی دشوار به چند قسمت آسان تقسیم می‌شوند که یادگیری آن‌ها را آسان می‌کند.

مقالات مرتبط
1- مزایای بسته کمک آموزشی برای دانش آموزان دوره متوسطه اول

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا