مقایسه بسته کمک آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور

مقایسه بسته کمک آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور

سال دوازدهم متوسطه سال آخر دوران دبیرستان است. دانش‌آموزان در این سال با مطالعه دروس سه‌ساله دبیرستان برای بزرگ‌ترین آزمون زندگی خود آماده می‌شوند. در این سال تحصیلی از مهم‌ترین مسائلی که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند مقایسه بسته های کمک‌آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور است.

کتاب‌های کمک‌درسی در هر انتشارات دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. یک کتاب برای تست‌زنی طراحی شده است و با قراردادن تست‌های فراوان دانش‌آموزان را تمرین می‌دهد تا سرعت و دقت خود را در زمان تست‌زدن را به بیشترین حد ممکن برسانند و همچنین با تنوع سؤالات خود انواع و اقسام مدل‌های طراحی سؤال را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد. کتاب دیگر با درس‌نامه‌های مفهومی تلاش دارد تا مطالب مهم کتاب درسی را گلچین کرده و به دانش‌آموزان کمک کند تا آن‌ها را راحت‌تر به‌خاطر بسپارند؛ همچنین با مثال‌هایی مفید و کاربردی آن‌ها را با کاربرد مفاهیم مطالعه‌شده آشنا کند.

بسته‌های کمک‌آموزشی تلاش کرده‌اند تا با جمع‌آوری تمام این موارد به مرجعی کامل برای دانش‌آموزانی تبدیل شوند که علاقه دارند در کنار کتاب‌های درسی مدارس بیشتر و بیشتر بر مطالب سه سال دبیرستان مسلط شوند. این بسته‌ها عموما توسط موسسات معتبری که در حوزه کنکور فعالیت می‌کنند تهیه و عرضه می‌شوند.

بسیاری از دانش‌آموزان با مطالعه درس‌نامه‌های کتب آموزشی شروع به تست‌زدن می‌کنند و دیگر علاقه‌ای به مطالعه متن کتاب‌های مدرسه ندارند. بازار فروش کتاب‌های کمک‌آموزشی با افزایش رقابت برای کنکور هرسال داغ و داغ‌تر می‌شود. دراین‌بین بسیاری از مشاوران و معلمانی که در حوزه کنکور فعالیت می‌کنند بر این عقیده‌اند که مطالعه کتاب درسی برای کنکور کفایت می‌کند و دانش‌آموزان باید تمرکز خود را بر روی به تسلط رسیدن بر متن همین کتاب‌ها بگذارند.

🔸 مقایسه بسته های کمک آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور

البته که مطالعه درسنامه چه برای کتاب‌های کمک‌آموزشی و چه برای کتاب‌های درسی مدارس برای موفقیت کافی نیست. در واقع عوامل متعددی موفقیت دانش‌آموزان را در کنکور تعیین می‌کند. پس برای مقایسه بسته‌های کمک‌آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور باید گفت که هیچ یک بدون دیگری نمی‌توانند باعث موفقیت فرد شود.

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که نه‌تنها با مطالعه صرف مطالب، بلکه با تمرین و تکرار آن‌هاست که می‌توانند به نحو احسن بر مطالب مسلط شده و به بالاترین سطح آمادگی برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز برسند. استفاده از بسته‌های کمک‌آموزشی همزمان با مطالعه کتب درسی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای صحیح درس بخوانند و آینده خود را تضمین کنند.

با توجه‌ به این مسئله که بنا بر اعلام سازمان سنجش، تمامی طراحان کنکور موظف هستند از متن کتب درسی به طراحی سؤال بپردازند، تصمیم به کنارگذاشتن کتب درسی ابداً عاقلانه به نظر نمی‌رسد. نکاتی که در کتب درسی گنجانده شده‌اند ممکن است به طور دقیق در هیچ کتاب کمک‌درسی یافت نشوند پس حداقل یک‌بار مطالعه این کتاب‌ها برای هر دانش‌آموزی ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

🔸 بهترین بسته‌های کمک‌آموزشی را چگونه می‌توان انتخاب کرد؟

برای تهیه بسته‌های کمک‌آموزشی مناسب باید به نکات متعددی توجه کرد. این بسته‌ها باید به شیوه‌ای طراحی شده باشند که تمام نیاز دانش‌آموزان به دیگر کتاب‌های کمک‌آموزشی را از بین ببرند. با توجه ‌به افزایش هزینه‌های کتب کمک‌آموزشی استفاده از یک بسته مشخص که با داشتن درسنامه، ویدئو آموزشی، تمرین، تست و انواع امکانات دیگر دانش‌آموزان را با هزینه‌ای به‌صرفه برای کنکور آماده کند بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه مقایسه بسته‌های کمک‌آموزشی و کتاب درسی برای موفقیت در کنکور باید به این نکته توجه کرد که این بسته‌ها باید با روشی مدرن تدوین شده باشند و با تغییرات بسیاری که هرساله در کتب درسی اعمال می‌شود تطابق داشته باشند. این بسته‌ها باید بتوانند با استفاده از روش‌های به روز مانند میکرولرنینگ دانش‌آموزان را در کمترین زمان ممکت به آمادگی قابل قبولی برسانند.

حتماً برای شما نیز پیش‌آمده است که در مسیر حل تست‌های موجود در کتاب‌های کمک‌آموزشی به سؤالاتی بربخورید که راه حل آن‌ها را نمی‌دانید و حتی با مراجعه به پاسخنامه نیز پاسخ آن برای شما شفاف نمی‌شود. بسته‌های کمک‌آموزشی برخلاف کتب کمک‌آموزشی با پاسخنامه‌هایی که به روش ویدئویی تولید شده‌اند می‌توانند ابهامات دانش‌آموزان را در سؤالات سخت و پرچالش  به بهترین شکل ممکن رفع کنند.

🔸 علاوه بر کمک‌آموزشی‌ها دیگر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در کنار استفاده همزمان از بسته‌ کمک‌ آموزشی و کتاب‌های درسی باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که خود دانش‌آموزان و یا مشاوران باید با برنامه‌ریزی مطالب و نحوه مطالعه صحیح به حجم دروس نظم دهند تا درس‌خواندن کاربردی باشد. درواقع چندین ساعت بدون استراحت درس‌خواندن ممکن است نه‌تنها باعث یادگیری بیشتر نشود، بلکه یادگیری را برای دانش‌آموز طاقت‌فرسا کرده و باعث شود که درس‌خواندن جذابیت خود را برای فرد از دست بدهد. دانش‌آموزان باید بتوانند حتی در سال کنکور بین درس‌خواندن و زندگی شخصی تعادلی بسازند تا بهترین نتیجه را در روز کنکور داشته باشند.

سخن آخر
در انتها باید گفت مقایسه و بهتر یا بدتربودن بسته های کمک آموزشی یا کتاب درسی برای موفقیت در کنکور کار صحیحی نیست و دانش‌آموزان باید در نظر داشته باشند که استفاده از بسته‌های کمک‌آموزشی و کتب کمک‌درسی باید همزمان باشد. این‌گونه دانش‌آموزان می‌توانند با خیالی آسوده به استفاده از بسته‌های کمک‌آموزشی به همراه کتاب‌های آموزشی مدارس بپردازند.

مقالات مرتبط
1- بسته کمک آموزشی دوره متوسطه دوم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا