هفته آخر کنکور چکار کنیم؟

هفته آخر کنکور چکار کنیم؟

چندین ماه صرف مطالعه برای کنکور و شرکت در کلاس کنکور کرده‌اید. هزاران تست زدید و برای کنکور آماده شدید. حالا یک هفته مانده به کنکور و به این فکر می‌کنید که هفته آخر کنکور چکار کنیم؟

با این همه زمان و انرژی که صرف مطالعه برای کنکور کردید، در هفته آخر کنکور هم حتما تمام تلاش خود را می‌کنید که با تمام قوا در این آزمون شرکت کنید. منتا در ادامه ۵ نکته مهم برای هفته پایانی کنکور را مطرح می‌کند تا با رعایت آن‌ها بتوانید این روزها را بدون استرس بگذرانید و در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسید.

۱. هفته آخر کنکور به اندازه کافی بخوابید

هفته آخر کنکور به اندازه کافی بخوابید

این مورد خیلی واضح و حتی کلیشه‌ای است؛ اما بعید هم نیست در هفته آخر کنکور طوری خود را درگیر جمع‌بندی نهایی و تست‌زنی کنید که به اندازه کافی نخوابید. حتی ممکن است استرس روزهای پایانی باعث شود که نتوانید خواب کافی داشته باشید. باید بدانید که یکی از عوامل موفقیت در آزمون‌های طولانی مثل کنکور، استراحت کافی قبل از امتحان است. یک هفته مانده به کنکور حداقل هفت ساعت در شبانه روز بخوابید. در حالت ایدئال می‌توانید بین هشت تا ۹ ساعت بخوابید که برای این منظور شاید لازم باشد برنامه خواب و بیداری‌تان را تنظیم کنید یا شب‌ها زودتر آماده خواب شوید.

۲. تغذیه درست داشته باشید و ورزش کنید

تغذیه درست داشته باشید و ورزش کنید

نحوه غذا خوردن تاثیر مستقیمی روی حال‌تان دارد و ورزش کردن باعث می‌شود روحیه بهتری داشته باشید و بهتر بتوانید تمرکز کنید. البته یک هفته مانده به کنکور نمی‌توان انتظار داشت یکباره عادت‌های غذایی و فعالیت‌های روتین‌تان را متحول کنید. اما کاری که می‌توانید بکنید این است که هرچقدر در حالت عادی تغذیه و فعالیت ورزشی خوب دارید، در هفته آخر کنکور تلاش کنید تا آن را بهتر کنید. خصوصا اگر در حالت عادی صبحانه نمی‌خورید، روز کنکور حتما صبحانه سالم و مقوی بخورید.

۳. حوزه امتحانی و مسیر رسیدن به آن را بررسی کنید

هرچقدر روی این مورد تاکید کنیم، کم است. کنکوری‌هایی بوده‌اند که به خاطر پیدا نکردن حوزه امتحانی از قبل، آزمون را از دست داده‌اند. پیدا کردن حوزه امتحانی به این معنی نیست که آن را روی نقشه گوگل یا هر نقشه دیگری پیدا کنید. بلکه باید بدانید مسیر رسیدن به حوزه امتحانی چگونه است و اگر جایی است که تا به حال به آنجا نرفتید، حتما یک بار مسیر را طی کنید و حوزه را از نزدیک ببینید. بهترین کار این است که یک یا دو روز قبل از روز امتحان، در همان ساعتی که روز کنکور قرار است به سمت حوزه امتحانی بروید، مسیر را یک بار طی کنید. به این ترتیب دقیق‌تر تخمین می‌زنید که مسیر چقدر طول می‌کشد، وضعیت جای پارک ماشین به چه شکل است یا اگر بخواهید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، همه چیز را یک بار مرور کرده‌اید.

در مجموع جای دقیق حوزه امتحانی را پیدا کنید، بدانید مسیر چند دقیقه طول می‌کشد و چگونه قرار است تا آنجا بروید. وقتی زمان مورد نیاز برای رسیدن به حوزه را مشخص کردید، ۱۵ دقیقه هم به این زمان اضافه کنید تا حسابی محکم‌کاری کرده باشید.

۴. منابع درست را مطالعه کنید

منابع درست را مطالعه کنید

بیشتر کنکوری‌ها بقچه‌ای و فشرده درس خواندن را دوست دارند. شاید برای امتحان پایان ترم این روش جوابگو باشد و بتوانید اطلاعات را در حافظه کوتاه مدت‌تان ثبت کنید. احتمالا هم چند روز بعد از امتحان، بخش زیادی از آن‌ها را فراموش می‌کنید. با اندکی تغییر می‌توانید این روش را در هفته آخر کنکور انجام بدهید. تورق سریع هر کتاب، چیزی است که در این هفته پایانی به کمکتان می‌آید. هر کتاب را سریع ورق بزنید، بخش‌هایی که هایلایت کردید یا حاشیه‌نویسی‌های کتاب را بخوانید و سعی کنید از هر صفحه کتاب، عکسی در ذهنتان ثبت کنید.

۵. بسته روز کنکور آماده کنید

بسته روز کنکور آماده کنید

قطعا قرار نیست روز کنکور از خواب بیدار شوید و به دنبال کارت ورود به جلسه، مداد، کارت ملی و بقیه لوازم مورد نیاز برای جلسه کنکور بگردید. پس بهتر است در همین هفته آخر کنکور یا حداکثر شب قبل از کنکور، تمام وسایلی که نیاز دارید به صورت یک بسته آماده کنید. این بسته باید شامل موارد زیر باشد:

  • کارت ورود به جلسه
  • کارت ملی
  • دو یا سه مداد مشکی نرم
  • پاک‌کن
  • تراش
  • ساعت مچی
  • گیره یا سنجاق قفلی
  • بطری آب یا آبمیوه
  • مواد قندی
  • دستمال کاغذی و پارچه‌ای
  • ماسک و ضدعفونی‌کننده

در پایان بدانید قبولی در کنکور تنها راه موفقیت نیست. پس هفته پایانی را تا می‌توانید در آرامش سپری کنید و به توانایی، مطالعه و مهارت‌های خودتان ایمان داشته باشید. مطمئن باشید موفق خواهید شد.

برنامه شما برای هفته آخر کنکور چیست؟ نظرات خود را با منتا در میان بگذارید.

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا