یادگیری مهارت تست زنی کنکور با بسته های کمک آموزشی

یادگیری مهارت تست زنی کنکور با بسته های کمک آموزشی

شرکت در کنکور سراسری در وهله اول نیازمند یادگیری عمیق و مفهومی مطالب کتب درسی است. اما بعد از آن باید نکاتی را یاد بگیرید که بتوانید در تست‌زدن مهارت پیدا کنید و از پس تست‌های بی‌شمار کنکور بربیایید! مهم‌ترین عامل برای یادگیری مباحث درسی استفاده از یک درسنامه کامل و جامع است که نیازمند تهیه یک روش آموزشی یا یک بسته کمک آموزشی در دوره دبیرستان است.

این که درست درس بخوانید اما نتوانید از پس تست‌های دشوار بر بییاییم مساله‌ مهمی است که ممکن است برای همه ما پیش بیاید. اما باید چه کنیم؟!

🔸 شرکت در کنکور چه مهارت‌هایی می‌خواهد؟

نحوه طراحی سوالات کنکور به صورت تستی یا چهارگزینه‌ای است که بسیاری از داوطلبان شرکت در این آزمون، به علت عدم آشنایی کافی با تکنیک‌های کاربردی تست زنی، موفق به کسب نتیجه مطلوب در کنکور نمی‌شوند یا دائما با مشکل کمبود وقت دست و پنجه نرم می‌کنند. در واقع نمی‌توان گفت دانش‌آموزانی که در امتحانات مستمر و پایانی مدرسه نمره قابل قبول و ممتازی کسب می‌کنند، عملکرد مطلوبی نیز در کنکور سراسری خواهند داشت. چرا که میان نحوه برخورد با سوالات تشریحی و تستی تفاوت وجود دارد و این موضوع اهمیت آشنایی متقاضیان با تکنیک‌ها و روش‌های صحیح تست زنی را مشخص می‌کند.

🔸 ما برای شرکت در کنکور به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

ما برای شرکت در کنکور به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

یکی از مهم‌ترین عواقب نداشتن اطلاعات کافی در خصوص سوالات چهارگزینه‌ای برای داوطلبان کنکوری، سردرگمی در حین آزمون و افتادن در دام استرس است که تاثیر منفی و قابل توجهی بر روی عملکرد متقاضیان می‌گذارد. یادگیری مهارت تست زنی کنکور با بسته‌های کمک‌آموزشی به  افراد کمک می‌کند که با کسب آگاهی قادر به کنترل اضطراب و حفظ آمادگی بشوند.

🔸 بسته‌های آموزشی چه کمکی به داوطلبان کنکور می‌کند؟

بسته‌های کمک آموزشی مسیر درست درس خواندن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و با توجه به این موضوع که مطالب دشوار در بسته‌های کمک آموزشی دوره متوسطه دوم به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌شوند، یادگیری آن‌ها آسان خواهد شد. همچنین با نمونه تست‌هایی که در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهند، چشم او را با تله‌های طراح آشنا می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق مهارت‌ تست زنی که با استفاده از بسته‌های آموزشی می‌توان به دست آورد را بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را تکمیل کنید
Support Form (#3)

1- برنامه‌ریزی برای کنکور

برنامه‌ریزی درسی و همچنین تمرین تست‌زنی می‌بایست به شیوه‌ای انجام شود که نتیجه آن، تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف متقاضی باشد. صرفا توجه به یکی از این دو مورد، منجر به ازدست‌دادن شانس پاسخگویی صحیح به بخش قابل توجهی از سوالات آزمون سراسری می‌شود.

2- حل نمونه سوال

پاسخ‌دهی به مجموعه سوالات هر درس را در بازه زمانی کنترل‌شده‌ای انجام دهید. مدیریت زمان می‌تواند تاثیر قابل قبولی بر تراز کنکور هر داوطلب داشته باشد اما دقت کنید که مهم‌ترین هدف مدیریت زمان، پاسخگویی صحیح به بیشترین تعداد سوال در کمترین زمان ممکن است.

3- مطالعه نمونه سوال‌ها

پرسش ها را به صورت روزنامه‌وار مطالعه کرده و ابتدا سوالات آسان را پاسخ دهید. توقف زیاد بر سر سوال های دشوار جایز نیست، چرا که این امر موجب اتلاف وقت، ازدست‌رفتن روحیه و تمرکز و ایجاد استرس می‌گردد. اگر در انتهای آزمون، زمانی برایتان باقی ماند، حتما به مرور سوالاتی بپردازید که به آن ها پاسخ نداده‌اید یا از جواب خود اطمینان ندارید. یادگیری مهارت تست‌زنی کنکور با بسته‌های کمک‌آموزشی در تمرین این راهکار به شما کمک بزرگی می‌کند.

4- پیدا کردن تله سوال

این احتمال وجود دارد که طراحان کنکور، چند تست پیچیده و دشوار را به صورت پشت سر هم طرح کنند. در صورت مواجهه با چنین شرایطی، آرامش خود را حفظ کنید و این نکته را تصور کنید که تمامی داوطلبان در چنین شرایطی قرار دارند. بکوشید تا در تله طراحان سوال گرفتار نشوید و با آرامش، تمرکز و اعتماد به نفس سراغ سایر تست‌ها بروید.

5- کاهش زمان پاسخ

سعی کنید سوالات هر درس را زودتر از زمان مشخص‌شده آن پاسخ دهید، چرا که داشتن سرعت عمل می‌تواند کلید موفقیت شما در کنکور باشد. از مکث و تعلل بی‌جا پرهیز کرده و در حین آزمون، حواس خود را به محیط اطراف، سایر داوطلبان، صداهای مزاحم و…. پرت نکنید.

6- پاسخ به تست‌های ضریب بالا

اگر احساس می‌کنید که با کمبود وقت مواجه هستید، سراغ پرسش‌های با ضریب بالا رفته و به پاسخ‌دهی آن‌ها بپردازید. در برخی شرایط، حتی مجبورید که بین چند درس، یکی را انتخاب کنید. اولا، سعی کنید با مدیریت زمان، مانع از وقوع این رخداد شوید. ثانیا، اگر ناچار به انجام چنین کاری بودید، برهم‌کنش دو عامل مهم تسلط بر مباحث آن درس و ضریب درس مربوطه را فراموش نکنید .

7- تمرکز روی تست‌های طولانی

از گزینه‌های طولانی نهراسید، ممکن است همان گزینه‌ها پاسخ سوال باشند. آن‌ها را به دقت مطالعه نموده و با خاطری آسوده نسبت به یادآوری اندوخته‌های درسی خود اقدام نمایید. همچنین از سوالات طولانی واهمه نداشته باشید، چرا که گاهی آسان‌ترین سوالات همین‌ها هستند.

8- مدیریت زمان

یکی دیگر از تکنیک‌های مهم مدیریت زمان کنکور، تکنیک زمان‌های نقصانی است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این روش را مکمل تکنیک ضربدر منها می‌دانیم. در این حالت، داوطلب برای پاسخ‌دهی به هر تست، زمان مشخصی در نظر می‌گیرد و پس از اتمام سوالات، زمان ذخیره‌شده از پاسخ‌دهی به تست‌ها را صرف مرور آن‌ها می‌کند. تکرار این روش موجب سرعت‌دهی به حل‌کردن پرسش‌ها می‌گردد.

9- انتخاب جواب صحیح

شک‌کردن بین دو یا چند گزینه، یکی از مشکلات متداول کنکوری‌ها است. این مشکل، در حین آزمون‌های آزمایشی نیز نمایان می‌شود و حواس متقاضی را پرت می‌کند. اگر در این شرایط قرار گرفتید، در وهله اول سعی کنید که با اتکا به آموخته‌های خود، پاسخ صحیح را پیدا کنید اما اگر متوجه شدید که توان پاسخگویی به تست مورنظر را ندارید و زمان شما نیز در حال تلف‌شدن است، آن پرسش را با شجاعت رها کرده و ریسک دریافت یک سوم نمره منفی به خاطر پاسخ اشتباه و شانسی را به جان نخرید!

مواردی که در بالا عنوان شد ممکن است به ظاهر آسان باشند و تصور کنید که از عهده آن برخواهید آمد اما باید بگوییم که جو رقابتی جلسه آزمون بر همگان وارد است و حتی بر روی داوطلبان مسلط به آزمون هم می‌تواند تاثیر‌گذار باشد، چه برسد به این که مهارت خود را در تست ‌زنی هم تقویت نکرده باشید! از همین رو لازم است، قبل از فرارسیدن زمان برگزاری کنکور سراسری شرایطی را جهت به‌کاربردن تمام نکات مذکور برای خود فراهم سازید یادگیری مهارت تست‌زنی کنکور با بسته‌ های کمک ‌آموزشی کاملا سعی بر فراهم‌کردن این شرایط برای شما دارد. داشتن آمادگی کافی برای پاسخ‌دهی به سوالات تستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، ممکن است در شرایط روحی و جسمی خاصی، قادر به حل‌کردن تعداد زیادی سوال سطح بالا باشید اما در وضعیتی دیگر، پرسش‌های متوسط نیز شما را به چالش بکشد. اگر بتوانید، همواره شرایط آمادگی و تسلط خود را به نحوی قابل قبول حفظ نمایید، می‌توانید خود را برای موفقیتی بزرگ آماده کنید که همین مسئله نیز مستلزم صرف انرژی، زمان و تمرکز بالایی خواهد بود.

سولات متداول
1- بسته های کمک آموزشی چه کمکی به دانش آموزان سال کنکور می‌کنند؟
دانش آموزان با استفاده از تکنیک‌هایی که در بسته های کمک آموزشی داده می‌شود در کنکور موفق شوند.
2- روش میکرولرنینگ در بسته های کمک آموزشی چیست؟
با این روش مطالب آموزشی دشوار به چند قسمت آسان تقسیم می‌شوند که یادگیری آن‌ها را آسان می‌کند.

مقالات مرتبط
1- بسته کمک آموزشی دوره متوسطه دوم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا