نحوه ثبت‌ نام دانش‌آموزان برای ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی چگونه است؟

 

پس از اینکه دانش‌آموزان دریافتند جز کدام دسته ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی هستند می‌بایست نسبت به ثبت نام و ثبت اطلاعاتشان اقدام کنند. در این پست درباره فرآیند این ثبت نام صحبت می‌کنیم:

برای ثبت اطلاعات، دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند:

گروه اول دانش‌آموزان مشغول‌ به تحصیل هستند. این گروه از دانش‌آموزان برای ایجاد سابقه تحصیلی ابتدا باید با مراجعه به سامانه  https://my.medu.ir/  نسبت به دریافت کد 19رقمی سابقه تحصیلی اقدام کنند. در نهایت این کد را به مدرسه محل تحصیل خود ببرند و مدرسه را درباره رشته انتخابی در کنکور سراسری مطلع کنند.

گروه دوم فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل هستند. آن‌ها هم می‌بایست ابتدا با مراجعه به سایت https://my.medu.ir/ نسبت به دریافت کد 19رقمی سابقه تحصیلی اقدام کنند. فارغ‌التحصیلان سپس باید به مدارس مجری داوطلب آزاد یعنی مدارس بزرگسال دولتی مراجعه کنند و در آن مدرسه به عنوان داوطلب آزاد ثبت نام کنند. البته باید خاطر‌نشان کرد که در هنگام دریافت کد19 رقمی، فارغ‌التحصیلان با کلیک بر روی دکمه‌ای که در پایین این کد قرار دارد حتما رشته دیپلم، شهر یا منطقه‌ای که دیپلم در آن اخذ شده، سال فارغ‌التحصیلی و رشته انتخابی در دانشگاه را ثبت کنند. بعد از انجام این مراحل، اطلاعات ثبت‌شده داوطلبان به سامانه یکپارچه دانش‌آموزی یعنی سامانه https://sida.medu.ir/  ارسال شده تا در آن‌جا مدیر یا معاون اجرایی مدرسه آن را تایید کند.

نکته آخری که نیاز است به آن اشاره شود این است که دانش‌آموزان یا فارغ‌التحصیلان می‌توانند در سه نوبت دی، خرداد و شهریور سابقه تحصیلی خود را ایجاد یا ترمیم کنند. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی در شهریور ماه 1402 نسبت به ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی اقدام کرد، سوابق او برای کنکور سال آینده ارسال و لحاظ می‌شود.

https://blog.monta.ir/wp-content/uploads/2023/05/3_1.mp4

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا