آنچه والدین باید در مورد یادگیری بدانند!

آنچه والدین باید در مورد یادگیری بدانند!

هر چه بیشتر بخوانید، چیزهای بیشتری خواهید دانست. هر‌چه بیشتر یاد بگیرید، مکان‌های بیشتری خواهید‌ رفت!

آموزش کودکان در اکثر خانواده‌ها بر هر چیز دیگری اولویت دارد. همه‌گیری کرونا، چهره آموزش را تغییر داده ‌است و اکنون بیشتر والدین فعال‌تر از قبل در آموزش فرزندان خود مشارکت دارند. به همین دلیل است که امروز، آنچه را که والدین باید در مورد یادگیری بدانند -چه آنلاین و چه آفلاین- بررسی خواهیم کرد.

براساس تحقیقات، دکتر جان هتی به عنوان مدیر موسسه تحقیقات آموزشی ملبورن در دانشگاه ملبورن استرالیا رویکرد‌هایی را ارائه کرده که به شرح زیر است:

1- یادگیری زمان می‌برد

یادگیری زمان می‌برد

مفاهیمی که در اوایل مدرسه آموخته می‌شوند، معمولاً درون و بیرون دایره‌ی یادگیری کودک قرار می‌گیرند. این موضوع نیاز به زمان و حضور منظم در مدرسه دارد. به همین دلیل است که والدین باید اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان برای یادگیری حاضر می‌شوند.

2- یادگیری تدریجی است

یادگیری تدریجی است

تسلط واقعی بر یک مفهوم به صورت فرآیندی و گام‌به‌گام، از طریق محتوا حاصل می‌شود. فراگیران باید مسیر خود را برای تسلط بر یک مفهوم ترسیم کنند.

3- یادگیری یک فرآیند است

یادگیری یک فرآیند است

مانند همه فرآیندها، یادگیری را می‌توانیم بنویسیم و ردیابی کنیم. به همین دلیل است که برنامه‌های آموزشی یا برنامه‌های درسی دارای اهداف یادگیری یا استانداردهای اساسی هستند. احتمالاً مربیان خوب این کار را روزانه انجام می‌دهند. این یک نقشه برای آموختن فرآیند یادگیری است.

4- یادگیری نیاز به اشتیاق دارد

یادگیری نیاز به اشتیاق دارد

یادگیری باید سرگرم‌کننده باشد و این کار فقط از طریق مربیان پرشور انجام می‌شود. اشتیاق مسری است و اغلب در بین کودکان بدون توجه به نحوه‌ی آموزش – آنلاین یا آفلاین – گسترش می‌یابد.

5- یادگیری نیاز به صبر دارد

یادگیری نیاز به صبر دارد

کودکان برای تسلط بر یک مفهوم نیاز به زمان کافی دارند. در یادگیری نمی‌توان عجله کرد، زیرا این امر نیاز به صبر و شکیبایی از سوی مربیان و والدین دارد.

6- یادگیری نیاز به مالکیت دارد

یادگیری نیاز به مالکیت دارد

کودکان باید بر یادگیری خود مالکیت داشته‌ باشند. مالکیت یادگیری به این معنی است که آن‌ها آنچه را که باید یاد بگیرند درک می‌کنند و برای دستیابی به اهداف یادگیری خود برنامه‌ریزی دارند. کودکان همچنین باید به نقشه‌ها و فرآیندهای یادگیری دسترسی داشته باشند.

اگر والدین از قبل این موارد را در مورد یادگیری بدانند، می‌توانند به یادگیری فرزندشان کمک کنند. والدین می‌توانند با درخواست راهنمایی از معلمان، در یافتن راه‌هایی برای ایجاد انگیزه و تصدیق تلاشی که کودک برای یادگیری انجام داده ‌است، از یادگیری فرزندان خود حمایت کنند. اهمیت یادگیری زودهنگام برای کودکان در رشد کلی آن‌ها بسیار تاثیر‌گذار است.

سخن آخر
برای اینکه کودک شما مطالب را بهتر یاد بگیرید، سعی کنید روی بهبود مهارت‌های فردی او وقت کافی بگذارید. توجه داشته باشید که یادگیری یک فرایند زمان‌بر است و کودک باید برای پذیرش مطالب جدید اشتیاق کافی را داشته باشد.

سوالات متداول
1- مالکیت در یادگیری به چه معناست؟
مالکیت یادگیری به این معنی است که آن‌ها آنچه را که باید یاد بگیرند درک می‌کنند و برای دستیابی به اهداف یادگیری خود برنامه‌ریزی دارند.
2- چرا یادگیری تدریجی برای کودک بهتر است؟
تسلط واقعی بر یک مفهوم و تسلط بر آن به صورت فرآیندی و گام‌به‌گام، از طریق محتوا حاصل می‌شود.

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پایین صفحه
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

مقاله‌های جدید ما رو داشته باش!

فرم پاپ آپ
منتا